سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پزشکان متخصص

نظر

فتق دیسک، نام آسیب شناسی در حال حاضر بیمار را می ترساند که متوجه می شود که آن را دارد. با این حال، ما می دانیم که فتق دلیلی برای ترسیدن نیست. درمان فتق دیسک گردن ممکن است، با وجود کمی پیچیده بودن، شانس موفقیت زیادی دارد.

 

آیا می خواهید به دانش آموز خود نشان دهید که بدون جراحی قابل درمان است؟ بنابراین به خواندن ادامه دهید، زیرا ما چند نکته ضروری برای درمان موفقیت آمیز فتق دهانه رحم را از هم جدا کرده ایم.

 

فتق دیسک گردن چیست؟

ما تقریباً هر روز در حوزه تخصصی خود با بیماران مبتلا به فتق ستون فقرات زندگی می کنیم. فتق ستون فقرات زمانی رخ می دهد که هسته پالپوزوس دیسک بین مهره ای فراتر از محدودیت های فیزیولوژیکی آن بیرون زده شود. این برجستگی یک سری علائم و درد ایجاد می کند که زندگی روزمره بیمار را مختل می کند.

 

برای درک عللی که منجر به بروز فتق دیسک می شود، ابتدا باید نقش دیسک بین مهره ای در مکانیک ستون فقرات را درک کرد.

 

دیسک بین مهره ای یک ساختار غضروفی است که وظیفه مهار ضربه بین ساختارهای ستون فقرات را دارد. علیرغم اینکه دیسک از نظر عملکردی به مقاومت در برابر ضربه ها اختصاص دارد، از پیری و عدم تعادل در حرکاتی که منجر به برش آن می شود، رنج می برد و باعث ساییدگی و پارگی می شود.

 

از این نظر، پس از ضربه های مکرر، دیسک می تواند آسیب ببیند. همچنین یافتن فتق دیسک در بیمارانی که آسیب های جدی تری مانند تصادفات رانندگی و زمین خوردن را پشت سر گذاشته اند، رایج است.

 

انواع مختلفی از فتق دیسک وجود دارد:

 

فتق دیسک: هسته بسیار آسیب دیده است، در برخی موارد به دو قسمت تقسیم می شود.

فتق دیسک اکسترود شده: تغییر شکل بزرگی در هسته وجود دارد، شکل خود را از دست می دهد و یک "قطره" تشکیل می دهد. معمولاً پارگی همراه با برون ریزی هسته پالپوزوس نشان می دهد که باعث درد حاد می شود.

بیرون زدگی دیسک: دیسک دست نخورده باقی می ماند، اما شکل بیضی شکل خود را از دست می دهد و از فضایی که معمولاً اشغال می کند بیرون می زند. معمولا باعث درد مزمن می شود. این رایج ترین نوع است.

بسته به نوع فتق دیسک بیمار، علائم آنها کمی متفاوت است. در این زمان باید ویژگی های دهانه رحم را به خاطر بسپاریم. بنابراین، به یاد داشته باشید که دهانه رحم ناحیه‌ای است با فضای کمی بین مهره‌ها، به این معنی که حتی انحرافات کوچک هسته پالپوس می‌تواند فشار عصبی ایجاد کند.

 

علائم و تشخیص

هنگامی که فتق دیسک گردن وجود دارد، بیمار ممکن است دردی را در ناحیه دهانه رحم تجربه کند که به موارد زیر تابش می کند:

 

شانه؛

بازو

دست؛

سر؛

اعضای پایین تر

علائم می تواند هم طرفه یا حتی طرف مقابل باشد. همه چیز به این بستگی دارد که چگونه فشرده سازی عصب در ناحیه گردن رحم اتفاق می افتد. آنها همچنین می توانند شامل بی حسی در یکی از اندام های آسیب دیده و از دست دادن حرکت باشند، اگرچه این موارد نادرتر هستند. اغلب بیمار با شکایت از علائم در سایر نواحی بدن که ظاهراً مربوط به فتق نیست به ما مراجعه می کند.

 

در این زمان باید رابطه درماتوم ها و میوتوم هایی که در ستون فقرات وجود دارد را به خاطر بسپاریم. از طریق تظاهر علائم، ما توانستیم پیشنهاد کنیم که در کدام ناحیه از ستون فقرات گردنی فشردگی فتق و ریشه عصبی رخ می دهد.


نحوه درمان فتق دیسک گردن

درمان متفاوت است، اما از طریق حرکت قابل انجام است. بسته به تظاهرات علائم یا شدت آنها، پزشک بیمار ممکن است درمان جراحی را پیشنهاد کند.

 

متداول ترین آنها انجام اولین تلاش با درمان های محافظه کارانه مانند تکنیک های مختلف فیزیوتراپی است. پس از یک دوره مشخص بدون نتایج مثبت، جراحی توصیه می شود.

مشکل بزرگ کار با درمان فتق دیسک گردن، عدم حرکت است. به محض اینکه بیمار متوجه علائم شد و به پزشک مراجعه کرد، استراحت را توصیه می کند. کار می کند، اما در کوتاه مدت. بیمار زمانی که در بستر استراحت می کند، احساس آرامش زیادی می کند، اما چه مدت می تواند در این حالت بماند؟ در مدت زمان کوتاهی او نیاز به بازگشت به فعالیت های روزانه خود خواهد داشت و درد و ناراحتی حتی بدتر خواهد شد و عملکرد کاری او را مختل می کند.

 

فردی که دوره بسیار طولانی بی حرکتی را پشت سر گذاشته است، برای درمان فتق دیسک گردن مشکل دارد. ما باید با این افراد صبور باشیم. بازگشت به حرکت آهسته و تدریجی خواهد بود و همیشه مراقب محدودیت های خود باشید.

 

به یاد داشته باشید که دانش آموز شما ممکن است فوبیای حرکتی داشته باشد، یعنی از احساس درد در هنگام حرکت دادن گردن خود می ترسد و به نظر می رسد که یک مورد بسیار چالش برانگیز است که چندین تنش و جبران را ارائه می دهد.

 

مراقب تکنیک های حرکت ستون فقرات در این دانش آموزان باشید. آنها حتی می توانند با برداشتن فشار ریشه عصبی درد را تسکین دهند، با این حال، این احتمال وجود دارد که آنها اشتباه انجام شوند و علائم را حتی بدتر کنند.

 

در ابتدای درمان، ایده آل این است که عضلات پایه بدن را کار کنید. به یاد داشته باشید که بی تحرکی دانش آموز شما را ضعیف می کند. علاوه بر این، ما مسئول خواهیم بود